Rządowa propaganda traci widzów na potęgę. Coraz mniej oglądających TVP

telewizja, TVP

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w listopadzie br. zostały “Fakty” – donosi portal Wirtualnemedia i podaje, że wprawdzie wszystkie dzienniki zanotowały spadki oglądalności na głównych antenach względem analogicznego okresu rok wcześniej, ale zdecydowanie najwięcej widzów straciły “Wiadomości” (1,11 mln widzów) i “Teleexpress” (1,02 mln osób).

“Fakty” TVN w listopadzie 2017 roku oglądało średnio 3,13 mln widzów, co zapewniło TVN 21,69 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 5,70 proc. widzów, czyli 189 tys. oglądających, ale jego udział zmalał z 22,02 proc. – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Reklamy


Chcesz czytać  więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej.


Na drugie miejsce spadł „Teleexpress” TVP1, którego oglądalność zmalała o 28,21 proc. (1,02 mln widzów). W listopadzie 2017 roku wyniosła ona 2,60 mln osób. Co ciekawe od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne “Wiadomości”, “Panoramę” i “Teleexpress” również na antenie TVP Info. Łącznie program na dwóch antenach miał 3,21 mln widzów (28,58 proc. udziału), ale to i tak o 11,39 proc. mniej, niż “Teleexpress” gromadził rok temu tylko na jednej antenie.

Z kolei udział “Wiadomości” w rynku zmalał z 20,98 proc. do 14,53 proc. – najniższego miesięcznego poziomu w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,74 mln widzów, będąc i tak o 17,42 proc. niższą niż rok temu, kiedy „Wiadomości” emitowane były tylko na głównej antenie.

Źródło: Wirtualnemedia.pl